lørdag 30. april 2011

Så så...

Jeg befant meg på en buss til Gøteborg, eller hva man vil kalle dette 12 meter lange monsteret med det klingende navnet Bus4you på siden. Her finnes det trådløst internett, stømuttak, stresslessaktige stoler, toaletter, kaffeautomat og salg av kalde leskedrikker ?? Et rullende etablisementet, det var det det var, og min transport til vestkustens hovedstad Gøteborg denne dagen.

Varmt vær og leskende drikker gjorde seg etterhvert gjeldene. Jeg fant derfor ut at jeg ville avlegge et besøk i  sanitæravdelingen som kun lå et par kvartaler unna, eller seterader om du vil. Jeg satte solbrillene opp på hodet og bevegde meg bakover mot målet. Noe som krevde en viss balansekunst for å ikke havne i fanget til en medpassasjer underveis imens vi svevde sørover E6 i 100 km/t. Som den smidige akrobat jeg er besto jeg denne prøven med glans, men - - akkurat da jeg hadde åpnet døren på toalettet gjorde slette ingenørprestasjoner under ledelse av vegvesenet, i form av telehiv på den nye motorveien, seg gjeldene. Bussen tok et aldri så lite hopp. Jeg bykset i takt med etablissementet og samtidig plantet skalpen godt opp i dørkarmen slik at solbrillene ble behørlig hamret inn i hodebunnen.

ååhh.... eller ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆVVVVVVVVVVV hadde jeg lyst til å skrike ut, men tenkte raskt at det ikke sømmer seg for menn i 40 års alderen med slike utbrudd i all offentlighet, så jeg tok med meg smerten min inn på toalettet for heller å ta et oppgjør med den der inne - alene..
Imens jeg sto der inne, gjorde mitt fornødne og kjente litt på følelsen av varme bloddråper som piplet ut i håret mitt slo det meg at dette har jeg ikke trening i lenger. Jeg er rett og slett ikke vant til å slå meg, og besitter ei heller de rette reflekser for å håndtere slike hendelser. Da man var liten skjedde dette mange ganger daglig og alt ble bedre så fort noen sa “Så Så “ - - eller gjorde det det ? De voksne rundt deg mente i allfall det. Og hvem var jeg til å betvile det de voksne fortalte meg ?

Det var da jeg skjønte jeg var blitt lurt !! De burde skamme seg – alle voksne.
Å slå seg gjør dritvondt, og det blir ikke bra av å blåse !!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar