torsdag 21. april 2011

Sikkerhetsventilen.. London

Når stressnivået ligger litt over ørene er tiden inne for meg å dra til London.
London by er vel kanskje for de fleste ikke forbundet med stressreduksjon og avslapping, men for meg er dette det perfekte sted for å roe ned. Denne byen som består av nesten like mange innvandrere som lokalbefolkning (ca. 1/3). 
En ekte verdensby, og min sikkerhetsventil som alltid letter på trykket.
London byr på mange adspredelser og her et lite utvalg  av de jeg kan finne på å benytte meg av.

En fantastisk øvelse er å sitte i solen på kirketrappen til "St. Martin in the fields" og bare titte utover mylderet av mennesker som farer rundt på Trafalgar Square. Turister som stresser seg gjennom et utall av severdigheter, business men som haster avsted til neste møte, gateartister som tiltrekker seg et knippe tilskuere i håp om å forsørge seg. Tusenvis av mennesker med fokus på seg selv og sitt, og som ikke bryr seg om en norsk tulling som sitter på kirketrappen og gliser selvtilfreds med en Venti Latte fra Starbucks hånden.
Man kan følge strømmen av mennesker i handlegatene uten mål og mening og la den bestemme om retningen blir høyre eller venstre. Hoppe på den første bussen som kommer forbi buss-stoppet og se hvor den bærer deg. Vandre langs Queens walk ved Themsen fra London Eye til London Bridge, og kun stoppe tidvis opp for et glass vin ved en og annen bar eller pub. Slik har jeg mang en gang oppdaget nye steder og muligheter ved denne fantastiske byen som har alt.

Ingen plan -  det er alltid min plan.
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar